IKEA SECOND HAND

Sendt inn av
SMFB
Kunde
IKEA
Medieplassering
TV, Internett, Utendørs og Facebook
Hvordan selge IKEAs nyheter, og samtidig fokusere på bærekraft? -Når folk kjøper nye møbler, er det som regel noe gammelt som må ut. Vi laget derfor en reklamekampanje for å selge de brukte møblene til kundene våre, og viet all reklameplassen vår til dette formålet i 8 uker. Ifølge Milward Brown er dette den kampanjen som har scoret best i hele det globale IKEA-systemet noensinne, både totalt sett og for en rekke enkeltparametre som f.eks. top-of-mind. Salget av produkter i nettbutikken økte med 40% og antallet nedlastinger av katalogen økte med 75 000. Kampanjen fikk også bred internasjonal pressedekning i publikasjoner som Mashable, Contagious Magazine, Forbes og Huffingtonpost.

Bidragsytere

  • Alexander Gjersøe
    Art Director
  • Hans Magne Ekre
    Tekstforfatter
  • Kristian Kristiansen
    Konsulent
  • Mari Engen
    Prosjektleder
  • Hanne Grobstok
    Prosjektleder
  • Tonje Bjørnerem
    Prosjektleder
  • Nicklas Hellborg
    Grafisk Design
  • Stina Norgren
    Webdesign
  • Arnar Halldorsson
    Annet (må beskrives)
  • Christoffer Lorang Dahl
    Annet (må beskrives)
  • Billy Bonkers
    Fotograf
  • Animasjonsdepartementet
    Annet (må beskrives)
  • Marc Reisbig
    Regissør
  • Jakob Thommessen
    Producer
  • Christian Haag
    Annet (må beskrives)
  • Hocus Focus
    Annet (må beskrives)
  • Verdens Sterkeste Mann
    Lyd