Ikea Stolleken

Sendt inn av
Ole Hallvard Kveseth
Kunde
Ikea
Medieplassering
Nei
Ikea har en inspirerende nettside med mange gode interiørtips, og fine produkter. Ikea ønsket en kampanje som økte trafikken på nettsiden. I den anledningen satte vi fokus på Ikea sine stoler. LØSNING: Vi arrangerte verdens størrste interaktive stollek. Første møte med konkurransen var printmedier og forsiden på ikea.no med link til konkurrasen. Konkurransen var enkel: Finn din favoritt stol på ikea.no, og ta den med til konkurransen. Fra kampanjestart hadde man et døgn til å melde seg på, før konkurransen startet. Dagen etter som meldt kl. 10:00 startet musikken på nettsiden. Et tilfeldig valgt tidspunkt en time senere stoppet musikken for første gang. Alle deltakerne hadde mulighet til å “sette” seg ned på en stol, men det var kun 500 stoler tilgjenglig, så det var første man til stolene. Den første runden hadde deltakerne 15 minutter på seg før musiskken startet igjen. Herfra stoppet musikken regelmessig og kortere utover dagen, i tillegg til at det ble stadig færre stoler. Tilslutt senere på kvelden satt kun én person igjen med den utvalgte stolen som ble valgt i starten og et gavekort på 15 000 kroner. Ni andre finalister fikk en valgfri stol.

Bidragsytere

  • Ole Hallvard Kveseth
    Art Director
  • Fredrik Omre
    Tekstforfatter