IKEA - Varehuset ut til folket

Sendt inn av
SMFB
Kunde
IKEA
Medalje
Gullblyanten 2012
Gull, Profil
Vi anbefaler juryen å se hver enkelt casefilm for de utvalgte kampanjene fra 2012! Da byrået begynte å jobbe med IKEA, laget vi en tilstandsrapport for merkevaren, som inneholdt følgende resonnement: - Nordmenn elsker IKEA - De siste årene har IKEA gjort en formidabel jobb med å bringe nordmenn inn på varehuset - Men samtidig har noe av sjarmen og personligheten forsvunnet Konklusjon: - IKEA trenger også kampanjer som bringer varehuset ut til folket - IKEA sin sterke posisjon og liking, gjør at potensialet for involvering i merkevaren er stort - Dette potensialet vil vi utnytte - En essensiell grunntanke for IKEA er at "vi gjør litt og du gjør litt" -> Sammen får vi et bedre produkt til en bedre pris (bilder av flatpakking, montering o.l.) - Denne grunntanken ønsket vi å ta med helt inn i reklamekampanjene på en moderne måte - Involvering skal være i fundamentet til alle IKEA-kampanjer i 2012, uansett produkt og tema

Bidragsytere

  • Alexander Gjersøe
    Tekstforfatter
  • Hans Magne Ekre
    Art Director
  • Hans Martin Rønneseth
    Art Director
  • André Koot
    Art Director
  • Kristian Kristiansen
    Konsulent
  • Hanne Grobstock
    Prosjektleder
  • Tonje Skjetne Bjørnerem
    Prosjektleder
  • Sverrir Brynjolfsson
    Grafisk Design
  • Stina Norgren
    Webdesign
  • Arnar Halldorsson
    Grafisk Design
  • Nicklas Hellborg
    Grafisk Design
  • Jannicke Platou
    Prosjektleder
  • Thomas Askim
    Tekstforfatter
  • Eirik Stensrud
    Art Director