Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Vi anbefaler juryen å se hver enkelt casefilm for de utvalgte kampanjene fra 2012!
Da byrået begynte å jobbe med IKEA, laget vi en tilstandsrapport for merkevaren, som inneholdt følgende resonnement:
- Nordmenn elsker IKEA
- De siste årene har IKEA gjort en formidabel jobb med å bringe nordmenn inn på varehuset
- Men samtidig har noe av sjarmen og personligheten forsvunnet
Konklusjon:
- IKEA trenger også kampanjer som bringer varehuset ut til folket
- IKEA sin sterke posisjon og liking, gjør at potensialet for involvering i merkevaren er stort
- Dette potensialet vil vi utnytte
- En essensiell grunntanke for IKEA er at "vi gjør litt og du gjør litt"
-> Sammen får vi et bedre produkt til en bedre pris
(bilder av flatpakking, montering o.l.)
- Denne grunntanken ønsket vi å ta med helt inn i reklamekampanjene
på en moderne måte
- Involvering skal være i fundamentet til alle IKEA-kampanjer i 2012, uansett produkt og tema