Ikke for å skryte...

Kl RLX Jwq Struts
Kl RLX Jwq Koffert
Kl RLX Jwq Jente
Kl RLX Jwq Elefant
Kl RLX Jwq Hest
Sendt inn av
Geelmuyden Kiese
Kunde
Fiat
I bilsegmentet er det stort sett alltid menn som er målgruppen, og generelt ligger kjønnsmiksen på ca. 70/30 i favør menn innen nybilkjøp. Men for den ikoniske småbilen Fiat 500 er historien en annen. Hele 58 % av kundene er nemlig kvinner (snittalder 50 år), noe som er helt unikt. Fra øvrig innsiktsarbeid vet vi at menn ser på Fiat 500 og andre tilsvarende småbiler som for små til å vurdere. Men dette er ikke like viktig for kvinner. Så for å nå en helt annerledes målgruppe, sett med bilkommunikasjonsbriller, var vi nødt til å lage annerledes bilkommunikasjon. Kampanjen «Ikke for å skryte» skal være en sjarmoffensiv til målgruppen kvinner 50+. Ikke bare adresserer vi elefanten i rommet, nemlig bilens størrelse, vi snur det rundt til et fortrinn.

Bidragsytere

  • Erik G. Lysø
    Kreatør
  • Øystein Vik
    Kreatør
  • Marit Høvik Hartmann
    Kundeansvarlig
  • Lisa Canneaux
    Prosjektleder
  • Glenn Ruben Carlsen
    Designer
  • Lars Mollerud
    Markedssjef