Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Stiftelsen Organdonasjon ønsker å skape oppmerksomhet, og gjøre organdonasjon til et samtaleemne. Det skal ikke lenger være en tilfeldighet hvorvidt man er donor eller ikke.
Problemet er at det er alt for få som snakker om organdonasjon. I tillegg har vi funnet veldig mange dårlige unnskyldninger rundt hvorfor man ikke skal være organdonor.
Vi har tatt utgangspunkt i de dårlige unnskyldningene, og laget en kampanje basert på disse. Stiftelsen Organdonasjon vil spille på mørk humor og ironi, for å treffe en ung målgruppe. Kampanjen består av en sang som vil kunne deles opp og bli brukt i både sosiale medier og på radio. I tillegg har vi laget plakater i kollasj stil. Dette er inspirert av “klipp og lim-mentaliteten” noen har rundt organdonasjon. I kampanjeperioden vil også donorkortene få et nytt design, for å gjøre det mer attraktivt for målgruppen å ha de med seg.
Målet er at disse tiltakene vil være en inngang til samtale, og at flere tenker over om de vil være donor eller ikke.