Ikke kast søppel på ...

Sendt inn av
Kikkut Kommunikasjonsbyrå AS
Kunde
Rusken
Medieplassering
Facebook, Instagram, alle Oslokinoer og 12 ad-shels.
En undersøkelse utført av TNS Gallup viser at innbyggere i Oslo synes det er mer forsøpling i sentrum enn i deres egne nærområder. Hvordan kunne vi hjelpe Rusken – «Oslo kommunes satsing på en ren og trivelig by» – i deres arbeid med å holde sentrumsnære områder frie for avfall? Gjennom vår kampanje ble Osloborgere kjent med personene bak kjente stedsnavn i Oslo. Portretter av de historiske personene, dekket av søppel, ble plassert i ad-shels i deres egne nabolag – på Carl Berners plass, på Olaf Ryes plass og ved Karl Johans gate. Gjennom en film publisert i sosiale medier ble innbyggerne også kjent med Karl Johan som blir kastet søppel på mens han vandrer rundt i Karl Johans gate. Målet med kampanjen var å gi innbyggere i Oslo følelsen av at forsøpling av sentrum nærmest er en personlig fornærmelse mot de menneskene som har gitt sine navn til kjente gater og steder i byen.

Bidragsytere

  • David Aasen
    Annet (må beskrives)
  • Anna Vaagland
    Annet (må beskrives)
  • Hanna Tysse
    Prosjektleder
  • Truls B. Hilland
    Konsulent
  • Åsmund Hasli
    Filmfotograf
  • Smallfilm
    Produksjonsbyrå
  • Petter Holmsen
    Regissør
  • Rut Solli (Smallfilm)
    Prosjektleder
  • Elisabeth Enstad (Smallfilm)
    Annet (må beskrives)
  • Johanne Gjøstein
    Stylist
  • Hocus Focus
    Annet (må beskrives)
  • Håvard Albertsen
    Annet (må beskrives)
  • Preben Grieg Halvorsen
    Annet (må beskrives)
  • Martin Karelius Østensen
    Annet (må beskrives)
  • Rune Bendiksen (Palookaville)
    Fotograf
  • Tanya Wibye Nærdal (Palookaville)
    Prosjektleder
  • Cathrine Aas
    Stylist
  • Daniel Peralta Rasmussen
    Annet (må beskrives)
  • Palookaville
    Annet (må beskrives)