Illustrasjonstil for Norsk Tippings visuell identitet

Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 01 forsidebilde
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 02 nivaaer
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 10
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 11
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 12
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 13
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 14
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 15
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 16
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 17
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 18
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 19
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 20
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 21
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 22
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 30 Grep nivaa 3 og 4
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 31 Grep nivaa 3 og 4
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 32 Grep nivaa 2 og 1
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 33
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 34
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 35
Q Y Ko Dpab NT illustrasjonsstil 99 Utvalg av tidligere stiler
Sendt inn av
Dinamo AS
Kunde
Norsk Tipping
Utvide Norsk Tippings visuelle identitet med illustrasjonsstil i ulike nivåer. Behov for ytterligere styrking av identifiseringen av Norsk Tipping som avsender på alle flater, som en viktig aktør som balanserer attraktivitet og ansvarlighet. NT forvalter et overordnet mormerke i NT - samt flere spillemerker i lotteri, sport, kasino og skrape- og instaspill. Ønsket å tilfører en ny dimensjon til kommunikasjon fra selskapsmerket Norsk Tipping. En nærere, mer tilgjengelig, helhetlig merkeopplevelse samt formidle og styrke Norsk Tippings personlighet og identitet.<br /><br />Løsningen ble en egen illustrasjonsstil - med flere nivåer. Den har stil med sjarme, humør og god stemning. Tilfører den geometriske identiteten til Norsk Tipping mer menneskelighet, men ikke for teknisk - og strekker (og samspiller fortsatt) med resten av identiten forøvrig. Ideløste motiv, litt quirky, litt clever sjarmerende. Et rent og tydelig illustrasjonsuttykk med egenart, og helt klare retningslinjer. Vi definerte et nivåsystem, etter egenskaper, oppgave i kommunikasjon, omfang og flater samt hvilke nivåer Illustratør tar frem nye, og hvor designere kan ta frem nye. Fire nivåer ble definert, på en skala fra "Funksjonelt og konkret" til "Ekspressivt og historiefortellende".<br /><br />1. Ikoner (UI)<br />2. Piktogrammer og symboler<br />3. Enkeltillustrasjoner<br />4. Temaillustrasjoner<br /><br />Stil på nivå 3/4 er gjort i samarbeid mellom byrå og illustratør, originaler fra av illustratør.<br />Nivå 2 og 1 er stil og orginaler gjort av byrå og internt i Norsk Tipping.

Bidragsytere

  • Jon Arne Berg
    Illustratør
  • Anna Ducros
    Designer
  • Rikke Hatlo
    Designer
  • Svein Erik Farstad
    Designer
  • Simen Grankel
    Grafisk Design
  • June Torp
    Prosjektleder
  • Turid Rønningen
    Prosjektleder
  • Camilla Rustadbakken Berg
    Ansvarlig hos kunde