Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Niru Kumra startet Masalamagic for 10 år siden. Hennes visjon har vært å lære nordmenn å lage ekte indisk mat. Masalamagic er en liten lokal aktør som konkurrerer mot store aktører med enorm hylleplass. Maten er laget i Norge - for Normenn - produsert i India.
LOS&CO fikk i oppdrag å redesigne pakningene med mål om å tydeliggjøre merkevarehistorien "Indisk mat på norske fat", koblingen mellom India og Norge. Det nye uttrykket skal hjelpe Masalamagic til et vesentlig bedret hylleinntrykk, og bedre differensiering mot konkurrenter.
Det har vært viktig at Masalamagic skal fremstå som magisk og eksotisk men på samme tid noe moderne og nordisk. Konstraster i farger og materialer underbygger dette. Sort bunn gir smakssignaler og assosiasjoner til noe krydret. Fargekodering i streke kontrastfarger med gull gir assosiasjoner til India/Bollywood og magi. Som Niru sier; alle kan trylle med krydder.