Insecurity On Display

41541 b6402 original
Sendt inn av
TRY
Kunde
Kors På Halsen - Røde Kors
Medieplassering
Facebook
Røde Kors ønsket å nå frem til tenåringsgutter og fortelle om sin anonyme chat- og ringetjeneste Kors på Halsen. Å være tenåring i dag er ikke lett. Presset de blir utsatt for fra både sosiale og redaksjonelle medier har ført til en økning i psykiske lidelser. Særlig blant tenåringsgutter. Målgruppen lever livene sine gjennom mobil. Det er der de er på sitt mest ærlige og private, men samtidig forsøker å opprettholde en fasade. Dette dannet grunnlaget for kampanjen, og ble til ulike historier fortalt igjennom telefonbruken til tre gutter med ulike utfordringer. Ved å bruke Facebooks stående format fikk man opplevelsen av å være inne i en annen persons telefon.

Bidragsytere

  • Thea Iversen
    Tekstforfatter
  • Anette Bellika Finnanger
    Art Director
  • Trine Stang Hox
    Prosjektleder
  • Erikha Harket
    Konsulent
  • Dennis Magnus-Andresen
    Grafisk Design
  • Apt
    Produksjonsbyrå
  • Nils Wogsted
    Klipp
  • Jessica Paine-Torsnes
    Producer
  • Morten Holthe Hanssen
    Lyd
  • TRY
    Reklamebyrå
  • Kim Jensen
    Lyd