Invitasjon til Gullblyanten 25 år

Sendt inn av
Kitchen/ NewWork
Kunde
Kreativt Forum
Medieplassering
DM levert med bud (Oslo) og i postkassen (resten av landet)
Gullblyanten feirer 25 år. I den forbindelse var det naturlig å se på historien og hva Gullblyanten har betydd og betyr i dag. Gullblyanten er nemlig mer enn en kåring over årets beste reklamejobber; den er også en arena hvor profiler skapes og navn skrives inn i reklamehistoriebøkene. For å bevise at du blir ”udødelig” ved å vinne i Gullblyanten, lot vi to av vinnerne fra den første konkurransen i 1989 invitere til årets utdeling. Selv om Ingvar Moi og Kenneth Hansen ikke er like profilerte lenger, er de fremdeles en del av historien vår og jobbene de har gjort vil for alltid stå som noen av de beste jobbene 25 år tilbake i tid. I tillegg valgte vi å formidle årets invitasjon via et medium som også hadde sin storhetstid på 80-tallet; nemlig kassetten. Denne ble sendt til hvert av medlemsbyråene i KF sammen med en kassettspiller. Oslobyråene fikk DM-en levert med bud, mens alle andre fikk den i postkassen. (DM'en er innsendt fysisk til juryen i Gullblyanten)

Bidragsytere

  • Suzanne Bonnevie Lorck
    Prosjektleder
  • Ola Øvrelid
    Tekstforfatter
  • Torkel Bjørnstad Sveen
    Art Director
  • Marianne Sæther
    Grafisk Design
  • Pia Emilie Lystad
    Annet (må beskrives)
  • Caroline Weseth
    Annet (må beskrives)
  • Hans Moe
    Konsulent
  • May-Linn Michaelsen
    Art Director
  • Melissa Kristiansen
    Art Director
  • Annebeth Johansen
    Annet (må beskrives)
  • Erik Fuglseth
    Fotograf
  • Hege Barbara Aarhus
    Annet (må beskrives)
  • Verdens Sterkeste Mann
    Produksjonsbyrå