IoTV

Sendt inn av
TRY
Kunde
Telenor Bedrift
Medieplassering
Web-TV, SoMe
BAKGRUNN: Internet of Things kommer for fullt i årene fremover. I mange norske bedrifter er det begrenset kunnskap om IoT, og hvilke muligheter teknologien rommer. IoT-teknologi er avhengig av et godt 4G-nett med utvidet dekning. Her ønsker Telenor å ta en viktig posisjon. Målet var å folkeliggjøre Internet of Things, og samtidig gi Telenor eierskap til feltet. IDÉ: Demonstrere IoT gjennom at en hendelse ett sted, utløser en mekanisk handling et helt annet sted (via 4G-nettet). GJENNOMFØRING: Vi gjennomførte tre ulike stunts; Et fotballskudd på Vålerenga ble kopiert på Youngstorget. Et keyboard på gata fikk Rådhusklokkene til å kime. En klem utløste et lysshow på Østbanehallen. Stuntet ble filmet og publisert i sosiale og egne kanaler. Vedlagte filmer er slik stuntet ble presentert for målgruppen. RESULTATER: Signifikant økning i andel personer som anser Telenor ledende på teknologi (+11%). Signifikant fordi Telenor allerede var kjent for å være ledende på teknologi. Høyest score på telekomselskap forbundet med IoT (dobbelt så høyt som Telia). Telenor “mest søkte på” merkevaren i tilkobling til IoT. 70.000 startede videostrømmer på egen landingsside og facebook organisk.

Bidragsytere

  • Preben Moan
    Art Director
  • Camilla Bjørnhaug
    Tekstforfatter
  • Yngve Holtberget
    Konsulent
  • Anja Sandberg Nordbø
    Prosjektleder
  • Amanda Heløy
    Grafisk Design
  • Lasse Gretland
    Regissør
  • Henrik Harboe
    Producer
  • Andreas Øyvåg
    Producer
  • Frode Torkelsen
    Annet (må beskrives)
  • Nima Shahinian
    Annet (må beskrives)
  • Dan Westin
    Grafisk Design
  • Tommy Lybekk
    AD-assistent