Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Bakgrunn
Tine Iste har siden lanseringen i 1996 vært ledende innen sin kategori. Flaskene kjennes igjen på sin unike form, karakteristiske striper og logo.
Oppgaven vår bestod i å utvikle design for en limited edition iste med smak av dragefrukt. Det nye designet skulle gjenkjennes som en del av Iste-porteføljen, samtidig som det tydelig skulle skille seg fra originalsmakene. Målet var å overraske og tiltrekke seg opperksomhet i hyllen.
Iste har en ung målgruppe og befinner seg i en kategori som i stor grad er imagepreget og nyhetsdrevet. Det krever mye å holde seg interessant og aktuell, både fra designet og innholdet.
Konsept
I stedet for fristende frukt er det en eksotisk drage som slynger seg rundt iste-logoen. Dragen representerer både teen og frukten som har smaksatt den. Te kommer opprinnelig fra Kina, det var derfor naturlig å la en kinesisk drage pryde flasken.
På flaskens ene facing finner man den velkjente istelogoen, mens man på den andre facingen må kunne mandarin for å lese det samme.
Designet har satt Istes særsignaler på prøve, og beviser at selv om man bytter ut den sterke bakgrunnsfargen med fullt innsyn, bruker en drage i stedet for frukt og i tillegg skriver ‘iste’ på mandarin kjenner fremdeles forbruker igjen flasken som en del av Tine Iste-familien.