Iste Dragefrukt

38622 66644 original
Sendt inn av
Cretalux
Kunde
Tine SA
Bakgrunn Tine Iste har siden lanseringen i 1996 vært ledende innen sin kategori. Flaskene kjennes igjen på sin unike form, karakteristiske striper og logo. Oppgaven vår bestod i å utvikle design for en limited edition iste med smak av dragefrukt. Det nye designet skulle gjenkjennes som en del av Iste-porteføljen, samtidig som det tydelig skulle skille seg fra originalsmakene. Målet var å overraske og tiltrekke seg opperksomhet i hyllen. Iste har en ung målgruppe og befinner seg i en kategori som i stor grad er imagepreget og nyhetsdrevet. Det krever mye å holde seg interessant og aktuell, både fra designet og innholdet. Konsept I stedet for fristende frukt er det en eksotisk drage som slynger seg rundt iste-logoen. Dragen representerer både teen og frukten som har smaksatt den. Te kommer opprinnelig fra Kina, det var derfor naturlig å la en kinesisk drage pryde flasken. På flaskens ene facing finner man den velkjente istelogoen, mens man på den andre facingen må kunne mandarin for å lese det samme. Designet har satt Istes særsignaler på prøve, og beviser at selv om man bytter ut den sterke bakgrunnsfargen med fullt innsyn, bruker en drage i stedet for frukt og i tillegg skriver ‘iste’ på mandarin kjenner fremdeles forbruker igjen flasken som en del av Tine Iste-familien.

Bidragsytere

  • Line Støtvig
    Konsulent
  • Bjørn Rybakken
    Kreativ leder
  • Elise Os Bjerkås
    Grafisk Design
  • Reidar Oksavik
    Annet (må beskrives)
  • Monica Øen
    Ansvarlig hos kunde
  • Regina Øvergaard
    Annet (må beskrives)
  • Evelyn Wulff
    Prosjektleder