Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
UTFORDRING:
Rema 1000 har i mange år forsøkt å etablere en egen merkevare innen kategorien frossen pizza. Etter mange omganger, hvor egen produsent tilsutt endte med nedleggelse, ble det gjort et siste forsøk på etablere seg i kategorien, med en ekte italiensk pizza formet av ekte Pizzaioli's.
LØSNINGEN:
FRANK fikk i oppdrag å utvikle visuell kommunikasjon og grafisk design på de nye pizzaene. Designet er en hyllest til de Napolitanske pizzabakerne som har satt sitt preg på den tynne pizzaen vi kjenner så godt fra Italia. Som et prospektkort fra Modena med klare, friske og glade farger, sæpreger Rema sin pizza seg fra det tradisjonsrike og mørke kategorispråket med fokus på fristende bilder av pizzaer som preger mange av konkurrentene.
Rema 1000 sin egen Italienske pizza har solgt over budsjetter og har etablert seg godt i kategorien.