It's in our DNA

Sendt inn av
Hausmann AS
Kunde
UNICEF
Medieplassering
Sosiale Medier (Online), event og nettside
Undersøkelser viste at overraskende få visste hva UNICEF jobber med. Det viktigste i UNICEF sitt arbeid er, og har alltid vært, barns rettigheter. Det var på tide å vise verden at det er UNICEF som kjemper for barns rettigheter, og det skal de alltid gjøre. Løsningen ble å kode barnekonvensjonen, som verdens første offisielle dokumentet, inn i en DNA-tråd. Først ble barnekonvensjonen kodet av forskere i Cambridge UK, før det ble syntetisert av et laboratorium i California. Deretter ble DNA-trådene sendt til Frankrike, der de ble forseglet i spesielle kapsler. Disse ble så lagt i spesiallagde bokser i Norge, med et evig budskap fra UNICEF. Disse ble sendt til forskjellige steder i verden, til samarbeidspartnere, Norges statsminister, hovedkontoret til UNICEF i Geneve, FN-bygningen i New York og verdens tryggeste sted, i permafrosten på Svalbard. I Cambridge ble det produsert en kampanjefilm med forskere og barn fra UNICEF, som igjen ga innhold til å fortelle om begivenheten i Sosiale Medier. I vår tid graver forskere frem DNA fra levninger som er flere tusen år gamle. I fremtiden kan forskere grave frem en kampanje for verdens barn – Med verdens viktigste innhold. Barnekonvensjonen er nå en del av vårt DNA. NB. Boks med DNA-prøve legges ved fysisk.

Bidragsytere

  • Marcus Hassel
    Art Director
  • Torkel Skjolden
    Tekstforfatter
  • Rune Tyvold
    Grafisk Design
  • Kristine Gulheim
    Grafisk Design
  • Marte Bruset Lunde
    Prosjektleder
  • Vetle Gjevestad Agledahl
    Konsulent
  • Ida Fjeldbraaten
    Tekstforfatter
  • Brusjan
    Produksjonsbyrå
  • Jonas Saxvik
    Ansvarlig hos kunde
  • Prototyper
    Annet (må beskrives)