Jan&Gisles

Sendt inn av
Selters Design
Kunde
Tind Spekevarer AS
Medieplassering
Lansert i dagligvare mai 2013
Kategori spekemat i dagligvare er tradisjonell og ensartet. Den er preget av liten innovasjon og fokus på design. De fleste spiller på familier som ønsker store pakninger til en billigere pris eller en kvalitetsbevisst matentusiastisk målgruppe, som ikke er styrt av pris. Ingen henvender seg til unge voksne som har flyttet hjemmefra, og som må kjøpe maten sin selv. Med «Jan&Gisles – oppegåande kvardagsmat» har Selters vært med fra starten i prosjektet og jobbet med utviklingen av navn, smaker, design og kommunikasjon. Det var for oss avgjørende å få innsikt i målgruppens tanker om kategorien hva gjelder smak, design og pris. Vi rekrutterte derfor en referansegruppe som var med gjennom hele prosessen. Målgruppen var opptatt av at navn og design skulle kommunisere: kvalitet, god smak, håndverk, ikke se billig ut og helst ha en litt humoristisk vinkling. De liker følelsen av at produktet kommer rett fra slakteren, har en ekte historie og er av skikkelig god kvalitet. Derfor falt valget naturlig på å bruke pølsemakerne Jan og Gisle, fra fabrikken, på pakningen og i navnet. Gisle har bidratt til undertittelen ”Oppegåande kvardagsmat”, en beskjeden måte å beskrive kvalitet på. Med en smule humor.

Bidragsytere

  • Hege Mykkeltveit
    Grafisk Design
  • Elisabeth Holter-Schøyen
    Konsulent
  • Manuela Pacheco
    Grafisk Design
  • Hege Mykkeltveit
    Illustrasjon
  • Hege Mykkeltveit
    Kreativ leder
  • Kristian Strømme
    Tekstforfatter