Jan&Gisles

Sendt inn av
Selters Design
Kunde
Tind Spekevarer AS
Medieplassering
Lansert mai 2013
«Jan&Gisles – oppegåande kvardagsmat» er en ny salamiserie i dagligvarehandelen. Selters har vært med fra starten i prosjektet og jobbet med utviklingen av navn, smaker, design og kommunikasjon på ulike flater. Målgruppen er unge voksne som har flyttet hjemmefra som er opptatt av god kvalitet, til en rimelig penge. Serien er utviklet i tett samarbeid med målgruppen selv i form av en referansegruppe som var med under hele prosessen og som ga god innsikt i målgruppens ønsker til innovasjon i en tradisjonell kategori. Nettsiden skulle formidle lekenheten til produktet, og det var viktig å fortelle litt om hvem Jan og Gisle – pølsemakerne fra fabrikken – er, og hvilke tanker de har hatt bak utviklingen av pølsene. Det visuelle språket kombinerer illustrasjon (både i vektorform og håndtegning) og foto. Løsningen er en one-pager som er leken og enkel, som kombinerer det nære i tekst, materialer og illustrasjon. På øverste del av siden vises området fabrikken ligger i, og med små utsagn om produktene, folkene bak og «kvardagen» deres. Målgruppen selv er med på å fylle siden med kommunikasjon som film og feed til Instagram. Tanken er videre å skape aktivitet med kampanjer og konkurranser som blir en del av siden.

Bidragsytere

  • Hege Mykkeltveit
    Kreativ leder
  • Hege Mykkeltveit
    Illustrasjon
  • Hege Mykkeltveit
    Grafisk Design
  • manuela pacheco
    Grafisk Design
  • Elisabeth Holter-Schøyen
    Konsulent
  • Aleksander Johansen
    Webutvikling