Java 4 Ever

Sendt inn av
Seefood Tv
Kunde
Javabin
Medieplassering
javazone.no, Twitter, Facebook og YouTube
Javazone er den største konferansen for utviklere i Norden. Til konferansen i 2010 ønsket eventbyrået Macsimum og arrangøren Javabin å skape oppmerksomhet rundt konferansen ved å lage filmer for viral spredning.Hensikten var å ikke selge billetter. men å skape blest og entusiasme rundt arrangementet, samt å gjøre konferansen interessant for utenlandske foredragsholdere. Seefood TV fikk i oppdrag å lage en film med humor som virkemiddel, som skulle fokusere på fordelene med utviklingsplatformen Java kontra konkurrerende platform .NET. Filmen Java 4 Ever ble lagt opp på Javazone.no og var i løpet av kort tid spredd via Twitter og Facebook og lagt ut på YouTube. Over 1 million så den på YouTube de første 3 dagene og har totalt hatt rundt 4 millioner visninger. Filmen er proppfull av interne vitser og referanser, men hadde en form som gjorde at filmen nådde svært bredt. Resultatet er at konferansen nå nærmest kan velge og vrake i internasjonale foredragsholdere og arrangementet nyter stor respekt i IT miljøet.

Bidragsytere

  • Carl J onstad v/ Macsimum
    Konsulent
  • Aleksander Herresthal
    Annet (må beskrives)
  • Jesper Sundnes
    Annet (må beskrives)
  • Simen Alsvik
    Annet (må beskrives)
  • Aleksander Herresthal
    Producer
  • Trine Stubberud
    Producer
  • Seefood TV
    Produksjonsbyrå
  • Simen Alsvik
    Regissør