Jenny Hemstads gate

Sendt inn av
LLOWBANK
Kunde
Aker Brygge
Medieplassering
Avis, nett, boards
Aker Brygge har brukt over to milliarder kroner på å pusse opp. Ambisjonen er å bli kvitt det gamle kjøpesenterstempelet for nå å bli en levende bydel. Høsten 2014 sto den første delen av Aker Brygge ferdig. Det var en innendørs handlegate som skulle hete Diagonalen. Jobben vår var å lansere denne til Oslofolket. Problemet var bare at Diagonalen hørtes ut som Arkaden. Det hørtes ut som Paleet. Det hørtes ut som et navn som er oppfunnet av de som lager nettopp det kjøpesenteret Aker Brygge ikke vil være. Vi bestemte oss for å ikke åpne Diagonalen. Istedet kom vi over innsikten om at en gatenavnkomite i 1913 hadde vedtatt at man aldri skal oppkalle gater i Oslo etter en levende person. Vi opprettet en ny gatenavnkomite, med Erling Dokk Holm i spissen, som skulle finne en levende person til å bryte regelen. Ved hjelp av bannere, utendørs og print ledet vi folk inn til hvaskalgatahete.no - det digitale hjertet av kampanjen. Her kunne folk enten foreslå sitt eget navn eller navnet til noen de var glad i og få generert et eget gateskilt og Facebookpost.

Bidragsytere

  • Sheriff
    Annet (må beskrives)
  • Notch
    Webdesign
  • Line Friberg
    Prosjektleder
  • Thomas Nygård
    Ansvarlig hos kunde
  • Johnny Vaet Nordskog
    Fotograf
  • Tore Woll
    Kreativ leder
  • Tone Humblen
    Art Director
  • Rune Tyvold
    Grafisk Design
  • Arne-Inge Christophersen
    Annet (må beskrives)
  • Terje Banken
    Konsulent
  • PR-Operatørene
    Annet (må beskrives)
  • Hallvard Fjeldbraaten
    Tekstforfatter
  • Släger
    Annet (må beskrives)