Just Kids Campaign

44424 fac80 original
44427 9bfe3 original
44430 5e27b original
44433 cec2b original
44436 a3b67 original
Sendt inn av
The Oslo Company
Kunde
The Oslo Company
Medieplassering
Sosiale medier, nettside
I fjor høst begynte et nytt kreativt team hos oss i nyoppstartede The Oslo Company – et lite reklamebyrå med store ambisjoner om å få modige merkevarer fra hele verden på kundelisten. Teamet var to nybakte mødre som hadde et personlig engasjement rundt kleskjeders ekstreme kjønnsdeling av barneklær. Dette er et aktuelt samfunnstema, og teamet trodde en positiv og overraskende vri på temaet kunne skape engasjement og overskrifter. De ville derfor lage en alternativ kampanje for å vise hvordan de syns en av verdens største kjeder, H&M, burde kommunisere. Som en synergieffekt ville vi som byrå få vist potensielle kunder hva slags kreatører, tankesett, ideer og stå-på-vilje vi kan tilby. Just Kids Campaign bestod av en Facebookfilm og nettside hvor den alternative kampanjen lå lett tilgjengelig for H&M, pressen og alle andre. H&M stod fritt til å bruke materialet, helt gratis. Ikke fordi vi trodde de kom til å gjøre det, men for å understreke at dette handlet om saken, hvor enkelt de kan endre seg og for å skape en sterkere historie. Kreatørene frontet kampanjen som “To mødre som jobber med reklame,” for å tydeliggjøre sitt personlige forhold til saken. På nettsiden, filmen og i intervjuene kom det frem at de jobber hos Oslo Company. På nettsiden og i intervjuer oppfordret vi modige merkevarer til å ta kontakt hvis de ville ta en kaffe med oss og forandre verden. Kampanjen ble lansert for bare to uker siden, men David og Goliat-historien har allerede reist verden rundt og nådd millioner – uten noen form for betalt media. Facebookfilmen fikk 500.000+ visinger på en drøy uke og bransjemedia, magasiner, bloggere, offentlige instanser, organiasjoner og internasjonale aviser som spanske El País og svenske Expressen har spredd ordet om å la barn være barn. Og om de to ivrige kreatørene hos The Oslo Company.

Bidragsytere

  • Ingrid Lea
    Art Director
  • Torny Hesle
    Art Director
  • Rune Bendiksen
    Fotograf
  • Daniel Peralta Rasmussen
    Fotograf
  • Sander Dahl
    Klipp
  • Margaret Berger, Sony/BMG
    Musikk
  • Anders Njåtun
    Musikk