Just Like The Movies

Sendt inn av
TRY
Kunde
Norwegian Air Shuttle
Medieplassering
TV, kino, SoMe, print, OOH, display
BAKGRUNN: Norwegian er det europeiske flyselskapet med flest ruter mellom USA og Europa. Det var det lav kjennskap til ute i det europeiske markedet. Med denne internasjonale kampanjen ville Norwegian ta eierskap til USA som destinasjon. INNSIKT: Drømmen om å reise til USA bor i de fleste europeere. Og for de aller, aller fleste av oss handler drømmen om å oppleve det Amerika du har sett på film. Amerika med sine skyskrapere, gule taxier, dampende kumlokk, politimenn og donuts. Når du besøker USA opplever du at alt er akkurat som på film. IDÉ: I kampanjen minner vi europeere på det Amerika de kjenner fra film. Gjennom gjenkjennelige scener og karakterer, fremstiller vi USA som et eneste stort filmsett – som kommer til live i det du ankommer. Claim: Amerika – just like the movies. Kampanjen består av en film, optimaliserte Facebook-filmer i tillegg til øvrig display bannere, print og utendørsmateriell. RESULTATER: Etter bare én måned så vi at kjennskapen økte betraktelig i alle markeder. Kampanjen ga også Return on Investment (ROI) på svimlende 833%.

Bidragsytere

  • Trond Sandø
    Konsulent
  • Anja Sandberg Nordbø
    Prosjektleder
  • Kristin Berg
    Prosjektleder
  • Inge Fosseie
    Grafisk Design
  • Bart Timmer
    Regissør
  • Amanda Heløy
    Grafisk Design
  • Magne Lyngner
    Producer
  • Mari Grundnes Paus
    Producer
  • Øystein Dyb
    Annet (må beskrives)
  • Preben Moan
    Art Director
  • Camilla Bjørnhaug
    Tekstforfatter
  • Susanne Hovda
    Tekstforfatter
  • Marius Aasen
    Art Director
  • Ulla Hennum Birkrem
    Prosjektleder
  • Tommy Lybekk
    Annet (må beskrives)
  • Thomas Fuglem
    Annet (må beskrives)
  • Egil Pay
    Art Director
  • Mads Krogh
    Tekstforfatter
  • Julien Alary
    Annet (må beskrives)
  • Paal Rui
    Klipp
  • Daniel Voldheim
    Filmfotograf