Just Like The Movies

Sendt inn av
TRY
Kunde
Norwegian Air Shuttle
Medieplassering
TV, kino
Medalje
Gullblyanten 2017
Gull, Film
BAKGRUNN: Norwegian er det europeiske flyselskapet med flest ruter mellom USA og Europa. Det var det lav kjennskap til ute i det europeiske markedet. Med denne internasjonale kampanjen ville Norwegian ta eierskap til USA som destinasjon. INNSIKT: Drømmen om å reise til USA bor i de fleste europeere. Og for de aller, aller fleste av oss handler drømmen om å oppleve det Amerika du har sett på film. Amerika med sine skyskrapere, gule taxier, dampende kumlokk, politimenn og donuts. Når du besøker USA opplever du at alt er akkurat som på film. IDÉ: I kampanjen minner vi europeere på det Amerika de kjenner fra film. Gjennom gjenkjennelige scener og karakterer, fremstiller vi USA som et eneste stort filmsett – som kommer til live i det du ankommer. Claim: Amerika – just like the movies. Kampanjen består av en film, optimaliserte Facebook-filmer i tillegg til øvrige display bannere, print og utendørsmateriell. RESULTATER: Etter bare én måned så vi at kjennskapen økte betraktelig i alle markeder. Kampanjen ga også Return on Investment (ROI) på svimlende 833%.

Bidragsytere

  • Preben Moan
    Art Director
  • Paal Rui
    Klipp
  • Camilla Bjørnhaug
    Tekstforfatter
  • Trond Sandø
    Konsulent
  • Mads Krogh
    Tekstforfatter
  • Anja Sandberg Nordbø
    Prosjektleder
  • Marius Aasen
    Art Director
  • Susanne Hovda
    Tekstforfatter
  • Kristin Berg
    Prosjektleder
  • Øystein Dyb
    Annet (må beskrives)
  • Inge Fosseie
    Grafisk Design
  • Julien Alary
    Annet (må beskrives)
  • Bart Timmer
    Regissør
  • Ulla Hennum Birkrem
    Prosjektleder
  • Amanda Heløy
    Grafisk Design
  • Tommy Lybekk
    Annet (må beskrives)
  • Magne Lyngner
    Producer
  • Thomas Fuglem
    Annet (må beskrives)
  • Mari Grundnes Paus
    Producer
  • Daniel Voldheim
    Filmfotograf
  • Egil Pay
    Art Director