Kaizervirus

8258 670ec original
Sendt inn av
Haaland, Eidsvåg & Strøm, Anorak, Notch
Kunde
Kaizers Orchestra / Petroleum Records
Medieplassering
Søkeord, Facebookannonsering, Virale filmer, Nettaktiviteter, PR
Medalje
Gullblyanten 2012
Diplom, Profil
Kaizers Orchestra har bygd seg opp til å bli et av Norges største band gjennom å være sjangertro og ved å holde fast på sitt unike sound. Da de skulle gi albumet, Violeta Violeta Volum III, stod de ovenfor to utfordringer som stadig blir mer sentrale for alle band som ønsker å nå et bredt publikum. Radiostasjonene blir mer kommersielle. Nåløyet for å få spilletid, og dermed viktig eksponering, blir mindre og mindre. “Violeta Violeta Vol.3” er spilt inn sammen med et symfoniorkester uten å prioritere de tradisjonelle radiohitsene. Lanseringen måtte dermed klare seg uten drahjelp fra radiostasjonene. I tillegg har streaming forandret måten vi finner - og lytter, til musikk på. Med all musikk i verden enkelt tilgjengelig, er kampen om oppmerksomhet mellom artister og ny musikk tøffere enn noengang. -- Vennligst se presentasjonsside og presentasjonsfilm for beskrivelse av idé og gjennomføring. www.kaizervirus.com/casestudy --

Bidragsytere

  • Jens-Petter Aarhus (Anorak)
    Annet (må beskrives)
  • Simen Idsøe Eidsvåg (HES)
    Annet (må beskrives)
  • Simen Øian Gjermundsen (Notch)
    Annet (må beskrives)
  • Eirik Johansen (Anorak)
    Art Director
  • Henning Gjerde (Notch)
    Grafisk Design
  • Christopher Einarsrud (Notch)
    Konsulent
  • Martin Kvamme
    Grafisk Design