Kampen mot Murphy

Sendt inn av
TRY
Kunde
DNB
Medieplassering
TV, kampanjesite samt nettbannere
Medalje
Gullblyanten 2013
Diplom, Integrert
Kampen mot Murphy handler om kampen mot uhell, og den kampen vinnes på to måter: Du kan være godt forsikret sånn at ting ordner seg dersom uhellet først er ute - og du kan sørge for at sjansen for at uhell skjer er så liten som mulig. "Kampen mot Murphy" hadde som mål å sette DNB på forsikringskartet. Ved å gjøre tv-filmer som lanserer Murphy (uhell som rammer oss alle) som fienden, ble kampanje-siten "Kampenmotmurphy.no" stedet der DNB kunne komme med gode råd og samtidig selge forsikringer. Folk kunne dele egne tips og DNB kunne komme i dialog med nye kunder, om forsikring. Siten gav også rådgiverne i banken noe å snakke om, og med, kundene sine om: Uhell skjer dessverre. Ha gode forsikringer, og husk at det er i alles interesse at du ikke får bruk for dem.

Bidragsytere

  • Mette Olsen, Pia Svärd og Janne Espevalen
    Ansvarlig hos kunde
  • Torkild Jarnholt
    Tekstforfatter
  • Janne Brenda Lysø
    Tekstforfatter
  • Stian Johansen
    Art Director
  • Monika Augustsson
    Konsulent
  • Kristin Berge Jahr
    Prosjektleder
  • Martin Werner
    Regissør
  • Bacon OSL
    Produksjonsbyrå
  • Magne Lyngner og Mari Grundnes Paus
    Producer
  • Hans-Kristian Wergeland
    Konsulent
  • Lisa Canneaux
    Prosjektleder
  • Martin Klausen
    Webdesign
  • Simen Lysebo
    Webutvikling
  • Marc Reisbig
    Annet (må beskrives)
  • Erik Winn
    Art Director