Kampsport

Sendt inn av
Circus Reklamebyrå
Kunde
Norges Kampsportforbund
Medieplassering
trykksaker, internett
Bakgrunn: Norges Kampsportforbund har over 20 ulike kampsporter med 40 000 medlemmer. I noen av kampsportene fokuseres det på stridskunst slik de ble praktisert for flere århundrer siden, andre fokuserer på selvforsvar, mens andre igjen på konkurranser. Visjon: Vi skaper vinnere Verdier: Trygg, Ydmyk, Respekt, Kunnskapsrik, Fargerik Oppgaven: Norges Kampsportforbund ønsket en felles visuell identitet for å samle de ulike grenene og gjøre det enklere å tiltrekke seg nye medlemmer. I tillegg ville de gjøre kampsport mer interessant som sponsorobjekt i proffsegmentet. Det ble viktig for profilen å favne alle grenene, samt og fokusere mer på sport enn på kamp. Løsning: Vi har laget en verktøykasse for utforming av profilbyggende kommunikasjonsmateriell for Norges Kampsportforbund i tråd med forbundets visjoner og urgamle verdier. En kraftfull, enkel og moderne logo står i kontrast til en leken fargepallett inspirert av typiske farger fra ulike kulturer i østen. Bredden i fargene gjør det mulig å skape mange uttrykk, og reflektere de ulike idrettene og forbundets aktiviteter. Et stort utvalg mønstre fra Asiatisk kultur underbygger sportens historie og opphav. Det ble tatt profilfoto (200 stk) som representerer alle grenene innenfor kampsport, de er alle inspirert av grunnelementene luft, ild, jord og vann.

Bidragsytere

  • Asle Tostrup
    Grafisk Design
  • Astri Horn Eriksen
    Art Director
  • Lasse Dyngeland
    Konsulent
  • Jens Haugen
    Fotograf
  • Trond Søvik
    Ansvarlig hos kunde