Kamuflasjepose

Sendt inn av
Reklamebyrået Ernö AS
Kunde
Brynild
Medieplassering
Facebook, Instagram, butikk, DM
Den største gruppen som handler Risbrød, er kvinner med familie. De synes ikke barna, eller andre voksne i husholdningen, skal spise sjokolade i uka, men gjør det gjerne selv. De opplever stadig at posen tømmes, av andre enn dem selv. Løsningen på det dobbeltmoralske problemet ble å lage poser som gjør at Risbrødene kan gjemmes sammen med andre matvarer. 60.000 «hvetemelposer» ble distribuert gjennom en bred kampanje i butikk. Handlet du Risbrød, fikk du kamuflasjeposen med på kjøpet og dermed et fast, trygt gjemmested for Risbrød-posen din. I tillegg laget vi «special edition»-poser, ferdig fylt med Risbrød, men til forveksling lik kjedeligere matvarer. Disse ble brukt til å engasjere målgruppen på Facebook og Instagram. Gulroten var at over 60 fornøyde vinnere kunne motta en av disse posene - selvsagt i en anonym pakke i posten.

Bidragsytere

  • Dagmar Kollstrøm
    Tekstforfatter
  • Trond Vestengen
    Art Director
  • Vegard Urke
    Konsulent
  • Finn Christian Stoveland
    Annet (må beskrives)
  • Carl-Erik Engelstad
    AD-assistent
  • Ida Klev Andersen
    Ansvarlig hos kunde
  • Sempro
    Annet (må beskrives)
  • Christina Langthon
    Prosjektleder