Kari Traa baselayer emballasje

Sendt inn av
FRANK.
Kunde
Kari Traa
Kari Traa er Skandinavias ledende merkevare innen sportsklær laget for kvinner - av kvinner. PROBLEMSTILLING: Merket opplevde at emballasjen i sin største kategori (baselayer) hadde en rekke funksjonelle svakheter og ikke var godt egnet til bruk i butikk. I tillegg ønsket Kari Traa et nytt grafisk uttrykk som differensierer merkevaren fra konkurrentene. En emballasje de kunne ta en tydelig eierskap til og som bedre reflekterte merkets personlighet. LØSNINGEN: Det ble utviklet et helt nytt pakningskonsept som skulle innfri på tvers av ulike europeiske butikkprofiler. Den må fungere både hengende på vegg, stående i hyller og liggende i stabel. Emballasjen måtte tåle at produktet tas ut og inn av pakningen flere ganger i butikk og effektivt utnytte plassen godt ved frakt. Det grafiske uttrykket er uhøytidelig og direkte, noe som kler merkevarens personlighet godt. Forsiden stiller spørsmål til forbrukeren om ønsket brukssituasjon og forenkler valg i en kategori som preges av komplekse tekniske systemer.

Bidragsytere

  • Lee Cartmell
    Kreativ leder
  • Oscar Michaelsen
    Konsulent
  • Charlotte Bakken
    Grafisk Design
  • Dorthe Torgersen
    Grafisk Design
  • Hugo Industridesign V/Bai Daniel Ødegaard Kanu
    Grafisk Design
  • Hugo Industridesign V/Martin Fougner
    Grafisk Design
  • hugo Industridesign V/Anja Leiknes
    Grafisk Design