Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
I St. Olavs gate i Stavanger ligger Katedralen – et 6000 m² stort 80-talls bygg som frem mot 2024 skal revitaliseres og fylles med kontorer og 6 spisesteder. Hvordan kunne vi skille oss ut og skape oppmerksomhet rundt et eiendomsprosjekt som befinner seg i startgropen?
Identiteten og konseptet måtte skape en følelse som ville tiltrekke en mer urban målgruppe av leietakere. Vi bestemte oss for å ta utgangspunkt i navnet Katedralen og alt den skal romme av mennesker, mat og møter. Resultatet ble en fleksibel identitet tuftet på byggets ikoniske blåfarge og katedral-lignende arkitektur. Identiteten speiler fleksibiliteten og mulighetene som åpner seg for alle typer leietakere og reflekterer merkeløftet “Tempel for jobb. Mekka for mat”. Tone of voice spiller på det opphøyde, men på en leken og uventet måte. Logoen består av en fleksibel ramme, med form fra de katedral-lignende vinduene i bygget, som kan både være bærende for uttaket, eller mer subtilt gi innholdet og budskapet fokus.