Keep the beat alive

Sendt inn av
TRY
Kunde
Amnesty International Norway
Medieplassering
Stand på festivaler, nettside, sosiale medier
Sommeren 2013 ble #keepthebeatalive satt til live for å få festivaldeltagere til å ta avstand fra bruken av dødsstraff. En beat, basert på hjerteslag, ble startet av Jarle Bernhoft. Deretter var det opp til alle og enhver å holde den i live. Med bilder og videoer på Instagram (videofunksjonen ble lansert samme uke) og Vine kunne du tilføre beaten musikk, dans eller et budskap. For hver post merket med #keepthebeatalive ble beaten lengre. Alle bidragene kom umiddelbart opp på nettsiden keepthebeatalive.no, hvor alle bidragene holdt hjertebeaten i live, en etter en. Kampanjen startet på festivalstands, men spredte seg raskt utenfor festivalområdet. Bidragsytere fra fjern og nær holdt beaten i live, og #keepthebeatalive fikk raskt mediaoppmerksomhet fra inn -og utland. Kampanjen samlet inn over 20 000 signaturer fra festivaldeltagere, og #keepthebeatalive ble et samlingspunkt der musikere, dansere og hvermannsen gikk sammen for å ta avstand fra dødsstraff. Se alle bidragene eller søk deg enkelt frem til et spesifikt bidrag via instagram og vine-brukernavn på www.keepthebeatalive.no

Bidragsytere

  • Sara Hødnebø
    Art Director
  • Caroline Ekrem
    Tekstforfatter
  • Sindre Fosse Rosness
    Art Director
  • Bård Rostrup Gabrielsen
    Tekstforfatter
  • Lars Mitlid
    Konsulent
  • Marte Heiersted
    Prosjektleder
  • Linda Tiller
    Prosjektleder
  • Tommy Lybekk
    Klipp
  • Eirik Huse
    Klipp
  • Ole Jakob Bøe Skattum
    Grafisk Design
  • Kristian Bakken
    Grafisk Design
  • Thomas Nordahl
    Lyd
  • Rickard Roslund
    Webdesign
  • Marius Nohr
    Webutvikling
  • Christopher Einarsrud, Notch
    Webutvikling