Keep the beat alive

Sendt inn av
TRY
Kunde
Amnesty International Norway
Medieplassering
Stand på festivaler, nettside, sosiale medier
Sommeren 2013 skulle Amnesty ha stand på norske festivaler. Briefen lød: Hvordan kan vi få festivaldeltagere til å engasjere seg i kampen mot dødsstraff? Mellom solstråler, øl og konserter er dette et tungt tema å forholde seg til, vi valgte derfor å bruke nettopp musikk for å engasjere og samle festivaldeltagerne for å ta avstand fra dødsstraff. Musikk og veldedighet har gått hånd i hånd sammen før, men med dagens teknologi kunne vi gjøre dette i en ny drakt. En beat, basert på hjerteslag, ble startet av Jarle Bernhoft, deretter var det opp til alle og enhver å holde den i live. Med bilder og videoer på instagram/vine kunne du tilføre beaten musikk, dans eller et budskap. For hver post merket med #keepthebeatalive ble beaten lengre. Alle bidragene kom umiddelbart opp på nettsiden keepthebeatalive.no, hvor alle bidragene holdt beaten i live, en etter en. Responsen var over all forventning. Over 20 000 signaturer ble samlet inn fra festivaldeltagere, og som et resultat av engasjementet rundt kampanjen ble Amnesty invitert til flere festivaler enn først planlagt. Gjennom sosiale medier spredte ordet seg raskt til festivaldeltagernes følgere og venner, som resulterte i videobidrag og media oppmerksomhet langt utenfor festivalområdene og landegrensene.

Bidragsytere

  • Eirik Huse
    Klipp
  • Sindre Fosse Rosness
    Art Director
  • Rickard Roslund
    Webdesign
  • Ole Jakob Bøe Skattum
    Grafisk Design
  • Marius Nohr
    Webutvikling
  • Kristian Bakken
    Grafisk Design
  • Bård Rostrup Gabrielsen
    Tekstforfatter
  • Christopher Einarsrud, Notch
    Webutvikling
  • Tommy Lybekk
    Klipp
  • Lars Mitlid
    Konsulent
  • Marte Heiersted
    Prosjektleder
  • Sara Hødnebø
    Art Director
  • Linda Tiller
    Prosjektleder
  • Caroline Ekrem
    Tekstforfatter
  • Thomas Nordahl
    Lyd