Kia Puslespill

31668 a5f9c original
31671 6818a original
31674 9bbe6 original
31677 99f76 original
31680 4034e original
33522 60da4 original
Sendt inn av
Hyper
Kunde
Kia Motors Norge
Medieplassering
Dagbladet
Sportage har de siste 10 årene vært Kias storselger i Norge. Når NYE Sportage skulle lanseres fikk vi i oppgave å skape positiv oppmerksomhet rundt bilen og dens mange nyheter. Vår løsning var å kjøpe alle annonser i Dagbladet og gjøre noe ingen andre annonsører har gjort tidligere: Vi ba leseren om å klippe avisen i fillebiter og selv pusle sammen årets viktigste KIA nyhet. Hver av de ulike bitene i puslespillet inneholdt en nyhet. På den måten fungerte bitene som selvstendige annonser. Selv de som sto på hodet. For at alle bitene i puslespille skulle falle på plass, skapte vi flere helt nye annoseformater sammen med med annonsedesken i Dagbladet. Denne løsningen ville kreve en del egeninnsats av leseren, så det var naturlig å gjøre aktiviteten til en konkurranse. Alle som delte et bildet av det ferdige puslespillet i sosiale medier, ble med i trekningen av en sporty hotellweekend til en verdi av 10 000,-.

Bidragsytere

  • Aleksander Bonden Isachsen
    Grafisk Design
  • Anders Fredrik Von Krogh
    Konsulent
  • Dennis Tönnkvist
    Art Director
  • Eirik Penne
    Grafisk Design
  • Eva Dufey
    Grafisk Design
  • Frank Nystuen
    Tekstforfatter
  • Gro Larsson
    Art Director
  • Jørgen Van Santen
    Art Director
  • Kim Gothard Taanevig
    Art Director
  • Kristian Haukland
    Art Director
  • Linn Belck-Olsen
    Tekstforfatter
  • Lisa Canneaux
    Prosjektleder
  • Marianne Råge
    Ansvarlig hos kunde
  • Øistein Skeie
    Tekstforfatter
  • Ola Nielsen
    Tekstforfatter
  • Trond Petter Sætrang
    Tekstforfatter
  • Trine Weidal
    Konsulent