Kilroy - Go before its too late

Sendt inn av
Torgeir Andorsen
Kunde
Kilroy Travels Norge
Medieplassering
Fiktiv
Kilroy er studenter og ungdommers eget reiseselskap og har en øvre aldersgrense på 33. De siste årene har konkurransen om kundene hardnet, og de ønsker nå å lage en annonseserie som skal motivere unge til å reise. De er usikre på hvilke argumenter som vil treffe best, og ønsker at reklamebyrået skal hjelpe dem med dette. Innsikt: Målgruppen til Kilroy er ungdom og unge voksne. Felles trekk i målgruppen er frykt for å binde seg og for å bli eldre. Kilroy er top of mind i målgruppen som reisebyrå men pris og tid er en hindring. Løsning: Ved å spille på overnevnte frykt samt illustrere eksempler på hva fremtiden har i vente vil jeg øke lysten til å ta “den-turen-vi-har-snakket-om-så-lenge”. Reklamefilmen viser en familiefar som tenker tilbake på sin tid på reisefot men våkner fort til virkeligheten. En tilsvarende reklamefilm vil også vise en mor og hennes eventyr med samme payoff. Konklusjon: Alle har en drøm om å reise og oppleve verden før man setter seg til ro. Ved å minne målgruppen om sin egen dødelighet, og at tiden går fort, vil også beslutningen om å dra på “den” turen med Kilroy komme fortere.

Bidragsytere

  • Torgeir Andorsen
    Art Director