Kjedelig, men viktig 2.0

Sendt inn av
Geelmuyden Kiese
Kunde
Virke, NHO Reiseliv, Fellesforbundet, Parat og Arbeidstilsynet.
Medieplassering
YouTube (primært) og Facebook
Dette er en videreføring av kampanjen som skulle øke unge arbeidstakeres kunnskap om rettigheter og plikter i arbeidslivet, ble i 2016 tatt videre som en kampanje som skulle øke organisasjonsgraden blant den samme målgruppen. Det ble denne gangen laget 2 1/2 nye filmer som gikk som skipable pre-rolls på YouTube. Den nye tematikken for årets filmer gjorde at vi måtte tenke litt annerledes siden det ikke lenger var snakk om en informasjonskampanje om regler nedtegnet svart på hvitt. Nå skulle vi vise de potensielle konsekvensene av valget mellom å stå utenfor det organiserte arbeidslivet. Vi ville bruke det samme absurde universet som i de originale Kjedelig, men viktig-filmene, men nå gjort om til en klassisk vervekampanje for å få arbeidstakere og -givere i utelivsbransjen til å melde seg inn de ulike organisasjonene. (Dette er også hovedargumentet for hvorfor denne hører hjemme her i online-video, og ikke i Ikke-kommersiell. Virke, NHO, Fellesforbundet/LO og Parat er definitivt kommersielle aktører i denne sammenheng.)

Bidragsytere

  • Trygve A. Tønnessen
    Tekstforfatter
  • Morten Borgestad
    Art Director
  • Sarah Willoch
    Art Director
  • Celine Gran
    Prosjektleder
  • Geir Ove Harnes
    Konsulent
  • Per Øyvind Weum
    Annet (må beskrives)
  • Fantefilm
    Produksjonsbyrå
  • Hugo Føsker
    Producer
  • Ola Markus Lisberg
    Regissør
  • Nico Poulsson
    Filmfotograf
  • Gro Synnøve Færevåg
    Ansvarlig hos kunde