Kjetil vs Sara

Sendt inn av
TRY
Kunde
TINE
Medieplassering
Web-tv (VGTV, TV2 Web-TV, Youtube), TV (Bla TV2, TVNorge, T3), Kino (Capa, Media Direct) Web-tv (VGTV, TV2 Web-TV, Youtube)
Medalje
Gullblyanten 2016
Diplom, Onlinefilm
Vi ønsket å vise hvor viktig melk er som en del av et sunt kosthold, uten pekefingeren som gjerne trenger seg på i kostholdsbudskap. Vi satte derfor opp et eksperiment for å vise hvor fysisk aktive mange barn faktisk er i løpet av en skoledag: Vi utfordret Kjetil Jansrud til å følge i fotsporene til 8 år gamle Sara som vi hadde filmet under fri lek i skolegården. Men for at testen skulle bli rettferdig, oppskalerte vi alle aktivitetene til voksen størrelse. Innen en uke hadde mer en halvparten av alle norske Facebook-brukere sett filmen gjennom organisk spredning. Alle som hadde sett hovedfilmen på Facebook ble fulgt opp med kortere filmer om kosthold og fysisk aktivitet for kropper i vekst.

Bidragsytere

  • Pravda
    Produksjonsbyrå
  • Johanne Helgeland
    Regissør
  • Mette Waaberg
    Producer
  • Erik Schøien
    Producer
  • Ester Hjellum
    Art Director
  • Jørgen Bøhle Bakke
    Tekstforfatter
  • Helge Gjertveit
    Konsulent
  • Cathrine Wennersten
    Prosjektleder
  • Karianne Morger Ranem
    Ansvarlig hos kunde