Kjetil vs Sara

Sendt inn av
TRY
Kunde
TINE
Medieplassering
Web-tv (VGTV, TV2 Web-TV, Youtube), TV (Bla TV2, TVNorge, T3), Kino (Capa, Media Direct) Web-tv (VGTV, TV2 Web-TV, Youtube), Radio (P4 og Radio Norge)
Medalje
Gullblyanten 2016
Diplom, Håndverk
Vi ønsket å vise hvor viktig melk er som en del av et sunt kosthold, uten pekefingeren som gjerne trenger seg på i kostholdsbudskap. Vi satte derfor opp et eksperiment for å vise hvor fysisk aktive mange barn faktisk er i løpet av en skoledag: Vi utfordret Kjetil Jansrud til å følge i fotsporene til 8 år gamle Sara som vi hadde filmet under fri lek i skolegården. Men for at testen skulle bli rettferdig, oppskalerte vi alle aktivitetene til voksen størrelse. Håndverket i denne jobben handlet om å fremheve ideen på en leken måte. Vi syns det var viktig for humoren og gjennomførelsen at ikke bare aktivitetene ble skalert opp, men også de små detaljene som f.eks Saras antrekk i minste detalj, inkludert sølvsko med vinger. Vi ville også at eksperimentet skulle oppfattes som lekent og valgte derfor å "utfordre" den vanlige designmanualen til Tine ved å bruke fonter og farger for å skape inntrykket vi var på jakt etter.

Bidragsytere

  • Karianne Morger Ranem
    Ansvarlig hos kunde
  • Pravda
    Produksjonsbyrå
  • Johanne Helgeland
    Regissør
  • Mette Waaberg
    Producer
  • Erik Schøien
    Producer
  • Ester Hjellum
    Art Director
  • Jørgen Bøhle Bakke
    Tekstforfatter
  • Helge Gjertveit
    Konsulent
  • Cathrine Wennersten
    Prosjektleder