Kreativitet og humor endret hele jobb-sjargongen – og skapte eventyrlige resultater

Sendt inn av
Morgenstern
Kunde
FINN
FINN som mormerke har en rekke tjenesteområder, men frem til 2019 er Jobb lite prioritert markedsføringsmessig. Båndet mellom "mor" FINN og "datter" Jobb er også svakere enn for andre områder. <br /><br />Det er en utfordring både for merkevaren og businessen. Noe må gjøres. <br /><br />Fra og med 2019 legger FINN en ny vekststrategi for Jobb, der markedsføring spiller hovedrollen. Følelser og humor tar over for fornuft og alvor. <br /> <br />Målet er lønnsom vekst på flere områder. <br /><br />I årene 2019-2021 gjorde vi flere kampanjer i både egne og betalte flater, taktisk og merkevarebyggende. Det er gjennomført<br />en rekke tiltak, som filmer, radio, stunts, sosiale medier-aktiviteter, søk, nyhetsbrev og innholdsmarkedsføring. <br /><br />Noen (av mange) eksempler er filmen "Penneflørt" som skapte enormt engasjement og gikk til topps på Mediacoms reklamebørs i feb. 2019.<br /><br />En rekke filmer som handler om jobbflauser gjør stor suksess, og januar-kampanjen 2021 bidrar til at FINN jobb løfter hele FINN merkevaren, og topper YouGovs brandindex. <br /><br />Av stunts lager FINN en ekte "fredagsklokke" som kun teller ned til fredag - og som kan vinnes.<br /><br />Resultat er kraftig vekst i trafikk, stillingsannonser med mer - og ekstremt høy "value for marketing money", grunnet gjennomgående høy liking og engasjement på kampanjer og innhold.

Bidragsytere

  • Hanne Lill Johnsen
    Markedssjef
  • Hilde Glesnes Steffensen
    Medier og performance
  • Anders Muurman Holm
    Kreatør / Tekstforfatter
  • Sebastian Prestø
    Kreatør / Tekstforfatter
  • Martin Myhre
    Produsent
  • Yakob Dahl Changezi
    Produsent
  • Erlend Westnes
    Regissør
  • Philip Notland
    Designer
  • Gunveig Staven
    Designer
  • Mona Larsen
    Prosjektleder
  • Janine Lauritzen Roth
    Client lead