Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Kreativitet og humor endret hele jobb-sjargongen – og skapte eventyrlige resultater
Sendt inn av
Morgenstern
Kunde
FINN
FINN som mormerke har en rekke tjenesteområder, men frem til 2019 er Jobb lite prioritert markedsføringsmessig. Båndet mellom "mor" FINN og "datter" Jobb er også svakere enn for andre områder. <br /><br />Det er en utfordring både for merkevaren og businessen. Noe må gjøres. <br /><br />Fra og med 2019 legger FINN en ny vekststrategi for Jobb, der markedsføring spiller hovedrollen. Følelser og humor tar over for fornuft og alvor. <br /> <br />Målet er lønnsom vekst på flere områder. <br /><br />I årene 2019-2021 gjorde vi flere kampanjer i både egne og betalte flater, taktisk og merkevarebyggende. Det er gjennomført<br />en rekke tiltak, som filmer, radio, stunts, sosiale medier-aktiviteter, søk, nyhetsbrev og innholdsmarkedsføring. <br /><br />Noen (av mange) eksempler er filmen "Penneflørt" som skapte enormt engasjement og gikk til topps på Mediacoms reklamebørs i feb. 2019.<br /><br />En rekke filmer som handler om jobbflauser gjør stor suksess, og januar-kampanjen 2021 bidrar til at FINN jobb løfter hele FINN merkevaren, og topper YouGovs brandindex. <br /><br />Av stunts lager FINN en ekte "fredagsklokke" som kun teller ned til fredag - og som kan vinnes.<br /><br />Resultat er kraftig vekst i trafikk, stillingsannonser med mer - og ekstremt høy "value for marketing money", grunnet gjennomgående høy liking og engasjement på kampanjer og innhold.