Kreftforskning gjør det mulig

Sendt inn av
Nord DDB
Kunde
Kreftforeningen
Utfordring: Kreftforeningen ønsker seg flere faste betalende medlemmer, men majoriteten av Norges befolkning oppfattet dem som en pasientorganisasjon. Dette gjorde at de fleste så på et medlemskap i Kreftforeningen som irrelevant for dem selv. Vår utfordring var å snu denne oppfattelsen og gjøre et medlemskap relevant for så mange som mulig. Innsikt: Uttrykket «kuren til kreft» er blitt selve symbolet på noe umulig. Det stemmer ikke. I dag overlever 3 av 4 kreft. Det er dobbelt så mange som for 50 år siden, takket være kreftforskning. Vi oppdaget også at mange ikke vet at Kreftforeningen har noe med forskning å gjøre, men med over 200 millioner kroner i årlig støtte er Kreftforeningen en av kreftforskningens viktigste støttespillere i Norge. Løsning: I stedet for å fokusere på hva vi kjemper mot, fokuserte vi på hva vi kjemper for: En fremtid uten kreft. Dette ble dramatisert gjennom konseptet «Kreftforskning gjør det mulig» som portretterer ekte mennesker med en lidenskap de nå kan leve ut etter å ha blitt kreftfri. For kreftforskning er ikke bare mikroskop og hvite frakker. Kreftforskning er overlevelse, det er enda en bursdag, en ridetur, og et veldig dypt dykk. Siden forskning er selve veien til en fremtid uten kreft for alle, er ikke et medlemskap bare relevant for de berørte, men for hver enkelt av oss.

Bidragsytere

  • Eddie D'sa
    Strategi
  • Aleksander Hetland
    Rådgiver
  • Ingrid Hvidsten
    Kreatør
  • Jens Østrem
    Kreatør
  • Frank Nystuen
    Kreativ leder
  • Torstein Søreide Skogedal
    Kreatør
  • Mia Jacobsen
    Prosjektleder
  • Thea Vangsbæk
    Rådgiver sosiale medier
  • Ivana Rajevic
    Designer
  • Emil Langbraaten
    Motion Design
  • Pål Laukli
    Regi/Foto
  • Guy Haddeland
    Produsent
  • Trine Guttulsrød
    Produksjonsleder
  • Film Reaktor
    Etterarbeid
  • Mehwish Shahid Dar
    Ansvarlig hos kunde
  • Mathias Ingvoldstad
    Klipper