KRISP - En tynnere og sprøere potetchips

Sendt inn av
Fjeldheim & Partners
Kunde
Sørlandschips
Sørlandschips er en liten chipsfabrikk, men en stor utfordrer i det norske chipsmarkedet. For folk flest er det ikke lenger en ukjent aktør, tvert i mot; med 80 prosent av markedet for kettlechips er det mange som lister SørlandsChips som sin favoritt. Serien utvikles stadig med nye smaker og varianter, men for produsenten som fyller 25 år i 2015 er ytterligere innovasjon helt nødvendig for videre vekst. Sørlandschips har tidligere forsøkt å etablere seg i markedet for tradisjonell flat chips, uten å få skikkelig fotfeste. I 2014 ønsket de derfor å relansere sin flat chips i en enda tynnere og sprøere utgave, og samtidig introdusere et design som differensierte posen både fra konkurrenter og sin egen bestselger. Chipsposen skulle synliggjøre og markere produktets egenskaper, ha familieappell og være sterkt nok til å bryte forbrukers handlemønster. Designet skulle gi umiddelbare assosiasjoner som den tynneste og sprøeste chipsen på markedet, samt vekke gode følelser om underholdning, familietid og ”gullrekka”. Produktet ble lansert som et eget brand og fikk et nytt navn som var rett-på-sak og som kunne visualiseres i et differensierende og slagkraftig design.

Bidragsytere

  • Bjørn Kulseth
    Kreativ leder
  • Eduardo C. Beer-Svendsen
    Grafisk Design
  • Benedicte Bruce
    Prosjektleder
  • Gøran Frilstad
    Grafisk Design
  • Ole-Jørgen Oulie
    Tekstforfatter
  • Morten Horn
    Ansvarlig hos kunde
  • Stuart Granlund-Jones
    Konsulent