Kristiania har tradisjon for forandring

Sendt inn av
LOS & CO AS
Kunde
Kristiania
Problemstillingen: Strategien til Høyskolen Kristiania da vi startet vårt samarbeid, inkluderte en endring i merkevarestruktur. Altså gå fra å være flere merkevarer til å kun bli én – Kristiania. Vår jobb var å utarbeide en merkevarekampanje som skulle ivareta både tradisjonen og kunnskapen, samtidig som den viser at Kristiania er en fremtidsrettet utdanningsinstitusjon med fokus på praksis og utfordre det etablerte. Høyskolen Kristiania bestemte seg for å endre merkevarestrukturen, og gå fra å være flere merkevarer til å kun bli én – Kristiania. Vår jobb var å utarbeide en merkevarekampanje som kunne etablere den nye merkevaren, og vise at Kristiania er en tradisjonsrik utdanningsinstitusjon som paradoksalt nok – utfordrer tradisjoner og konvensjoner. Tradisjon for forandring. Idéen for kampanjen var enkel, men samtidig vanskelig å utføre. Vi ville bruke eldre og tradisjonelle arkivbilder i svart-hvitt, og tilføre helt nye elementer. Litt som når man tegnet briller eller bart på mennesker i læreboken på barneskolen.

Bidragsytere

  • Stine Prøitz
    Kundeansvarlig
  • Maria Maaneskiold
    Kreatør
  • Vincent Placht
    Kreatør
  • Marius Aasen
    Kreatør
  • Viktor Kruse
    Designer
  • Leander Tresse
    Designer
  • Marianne Ryalen
    Designer
  • Verdens Sterkeste Mann
    Lyd
  • Sjur Evers Solheim
    Produsent
  • Ole Magnus Saxegård
    Regissører + Illustrasjoner/Animasjon
  • John Christian F. Apalnes
    Regissører + Illustrasjoner/Animasjon
  • Marianne Knutsen
    Planner
  • Nora Gauslaa
    Prosjektleder
  • Dejan Vukic
    Designer / klipper / motion designer