Ku-Shake

5069 4b946 original
5071 f9710 original
5091 b09ec original
Sendt inn av
DIST Creative
Kunde
TINE
Medieplassering
Noe utendørs (adshell), MSN og Facebook ads.
Bakgrunn: Våren 2010 lanserte Litago et nytt produkt: 1 liter Milkshake med sjokoladesmak. Vår oppgave var å lage en morsom og engasjerende kampanje som posisjonerte Litago Milkshake i et marked hvor det allerede var mye konkurranse, og samtidig lansere nyheten 1 liter sjokolademelk. Utfordring: Utfordringen var todelt. På den ene siden så vi at konkurrentene var stadig mer frempå, hvor blant annet Q-meieriene kommuniserte tungt at de hadde “Norges beste sjokolademelk”. Vi så at det var viktigere enn noen gang å opprettholde lojaliteten blant Litago fansen - og spille på deres premisser. Aldri før var engasjement og involvering viktigere. I tillegg så vi at Litago var mest kjent hos målgruppen for vanlig smakssatt melk. Nesten all kommuniksjon hadde dreid seg om denne produktgruppen. Så en annen utfordring var å øke kjennskapen til milkshakeproduktene, og da spesielt nyheten 1 liter sjokolademilkshake. Vi skulle ta eierskap til begrepet “20 sekunders risting” Løsningen ble å lansere spillet Ku-shake, en lokasjonsbasert smartphone applikasjon tilpasset nett, iPhone, iPod Touch og iPad. Engasjementet vi fikk rundt kampanjen førte til fantastiske resultater både engasjement- og salgsmessig. Resultatet, og case-film fra kampanjen kan dere se ved å klikke på vedlagte link.

Bidragsytere

  • DIST Creative & Jimmy Royal
    Reklamebyrå
  • Jimmy Royal
    Produksjonsbyrå
  • Mats André Kristiansen
    Art Director
  • Eirik Sørensen
    Annet (må beskrives)
  • Finn Knudsen
    Annet (må beskrives)
  • Martine Kveim
    Annet (må beskrives)
  • Kristian Lyse
    Annet (må beskrives)
  • Gineline Kalleberg
    Annet (må beskrives)
  • Lukas Szachanski
    Annet (må beskrives)
  • Per Kristian Stoveland
    Annet (må beskrives)
  • WOX
    Annet (må beskrives)
  • Anette Tvenge
    Ansvarlig hos kunde
  • Daniel Tveiten
    Annet (må beskrives)