Kulturrådet

E Kg K Yz RE 5 2 Web
E Kg K Yz RE K Logo
E Kg K Yz RE SOME Template
E Kg K Yz RE katalog
E Kg K Yz RE Plakat
E Kg K Yz RE Some
E Kg K Yz RE K konvolutt
E Kg K Yz RE DS12900
E Kg K Yz RE DS12930
E Kg K Yz RE DS12979
E Kg K Yz RE DS12989
E Kg K Yz RE Kulturrådet Plakater Simen Øvergaard
E Kg K Yz RE Kulturrådet Visittkort
E Kg K Yz RE 4 1 Typo
E Kg K Yz RE 4 3 Farger
E Kg K Yz RE Logoer
Sendt inn av
Bleed
Kunde
Norsk kulturråd
Kulturrådets oppgave er å stimulere og støtte oppunder norsk kunst- og kultursektor. Med ulike virkemidler, tilskuddsordninger og tilbud mot en kompleks sektor, ønsket vi å etablere en mer rendyrket inngang i møte med merkevaren. Vi har brukt design til å forenkle interaksjonen mellom publikum og Kulturrådet, og har samlet alt under én felles merkevare. Med en idé om et roterende hierarki har vi skapt et system for hvilken rolle Kulturrådet har til en hver tid. Ideén er at alt roterer i en akse rundt Kulturrådets symbol. Et fast midtpunkt som forankrer alle møter med Kulturrådet. Organisasjonen er delt inn i flere spesialiserte grupperinger, med egne oppgaveområder og utdelingsordninger. Ved å kunne rotere på merkevarens hierarki hjelper vi publikum til å kunne dra bedre nytte av Kulturrådets tilbud og ordninger. Én tydelig identitet – fra flere vinkler. Kulturrådet trenger å kunne bevege seg inn og ut av forskjellige roller. En nøkkel i identiteten er at den med enkle prinsipper kan endre temperatur drastisk. Profilen kan være nøktern og byråkratisk, men også eksperimentell og uttrykksfull. Ved å ta i bruk rotasjon og repetisjon kan uttakene variere i stor grad ut i fra kontekst.

Bidragsytere

  • William Stormdal
    Senior designer
  • Svein Haakon Lia
    Kreativ leder
  • Marie Steen
    Senior prosjektleder