Kundeutbytte

56429 2a1f3 original
56432 db83e original
56435 dfe21 original
56438 38cdf original
56441 c5266 original
Sendt inn av
Fasett AS
Kunde
Sandnes Sparebank
Medieplassering
Boards i Stavanger-regionen, Stavanger Aftenblad print + web, Schibsted webannonser, Facebook
Sandnes Sparebank har et godt fotfeste i Sør-Rogaland, men har også en filial i hovedstaden. Bankens tydeligste fordel er nærheten til kundene og personlig rådgivning. Sandnes Sparebank hadde rekordoverskudd i 2018, og i den forbindelse bestemte banken seg for å etablere en helt ny kundefordel; kundeutbytte! Hele 53 millioner skulle fordeles på kundene i løpet av våren 2019, og den gode nyheten ble delt på utendørs flater, i digitale annonser, på print og i bankens egne kanaler. Når vi først skulle fortelle om at alle bankens kunder får en bit av kaken – ja, så gjorde vi det ordentlig. En egen, hjemmelaget (og smakfull!) skrifttype ble utviklet og produsert spesielt for kampanjen. Hver kakebokstav ble også delt opp i stykker og ’delt ut’ i en egen stopmotion-film til digitale flater.

Bidragsytere

  • Trond Fernblad
    Grafisk Design
  • Tormod Aasland
    Art Director
  • Elin Bergsåker Sola
    Tekstforfatter
  • Julie Hammer
    Prosjektleder
  • Pål Hjorth Berge
    Konsulent
  • Ingrid Fure Schøpp
    Ansvarlig hos kunde
  • Moxey
    Fotograf
  • Nicolay Krogh
    Webdesign