Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
Vintersesongen står for over 80% av Kvikk Lunsj-salget, og når vinteren er så snøfattig som i 2020, synker også salgstallene dramatisk. Vi bestemte oss derfor for å lage en kampanje som skulle plante Kvikk Lunsj i hodene til folk, også om sommeren og høsten.
Noen pakninger er mer ikoniske enn andre, og KvikkLunsj med sine karakteristiske røde, gule og grønne striper rommer mye mer enn bare sjokolade, for eksempel minner om barndommens hytteturer.
Kanskje det ikke en gang trenger å stå Kvikk Lunsj på pakningen? Dette fikk vi lyst til å prøve ut. Vi tok selve pakningen i bruk som kampanjens viktigste medieflate, og brukte denne til å gi forbruker et lite blaff av natur.
I stedet for de storslagne bildene av norsk natur, som nærmest har blitt en selvfølgelighet for utallige brands, valgte vi oss ut små sanseinntrykk som bare er er der et øyeblikk, men som likevel kanskje kan være nok til å frakte oss inn i riktig modus.