Kvile Identitet

Sendt inn av
TBWA\Norway
Kunde
Kvile
En ny direct-to-consumer merkevare. Kvile leverer høykvalitets madrasser for en lavere pris enn konkurrentene. Vi skapte en identitet med applikasjoner på tvers av merkevarestrategi, reklame, kommunikasjon, digital markedsføring og reklameartikler. En stor del av utfordringen var å kommunisere at «billig» også kan tilby høy kvalitet. Visjonen «Hvil på laurbærene, for en gangs skyld», gav navnet Kvile deres personlighet, en invitasjon til å roe ned og nyte det som betyr noe. Visjonen dannet også grunnlag for fargepaletten, som er basert på dype grønne toner, inspirert av laurbærblader. Identiteten bygges opp rundt logoen med sin allsidighet og lekende bruk av typografi som gjenspeiler madrassens egenskaper. Typografien er vennlig og full av personlighet samtidig som den gir blikkfang med sine kontrastfylte kvaliteter.

Bidragsytere

  • Nicolay Jernberg
    Key account manager
  • Kristian Sjølie
    Senior designer
  • Romain Ferrer
    Design director
  • Manon Hagen
    Prosjektleder
  • Sahil Singh
    Animatør