Lenge Leve Lydteknikerne

49304 2bffe original
Sendt inn av
Morgenstern
Kunde
HiFi-klubben
Medieplassering
August 2018
HiFi-klubben er en av hovedsponsorene til Øya-festivalen. Vår oppgave var å utvikle en ide som skapte trafikk til butikkene før festivalen, og synliggjorde sponsoratet på festivalområdet. HiFi-klubbens kommunikasjonskonsept er «Bad sound kills good music». Et sentralt punkt i briefen var ønsket å få frem at de er mer enn gjennomsnittlig opptatt av god lyd. Andre Øya-sponsorer fokuserer på artister og gjester Men ettersom HiFi-klubben ønsker å fremstå som lyd-entusiaster, foreslo vi at de skulle løfte frem noen andre. Noen som vanligvis ikke er bortskjemt med oppmerksomhet fra verken festivalgjester eller sponsorer: Lydteknikerne! Kampanjen skapte stort engasjement på HiFi-klubbens Facebook-sider, og ble deretter et godt synlig innslag på selve festivalen. På den måten fikk HiFi-klubben både økt trafikk i butikkene, og vist frem Øya-sponsoratet under festivalen på en annerledes og relevant måte.

Bidragsytere

  • Bjørnar Buxrud
    Tekstforfatter
  • torkild Jarnholt
    Tekstforfatter
  • Ole Hustad
    Konsulent
  • Yakob Dahl Changezi
    Konsulent
  • philip Notland
    Art Director
  • Ole-Jørgen Ramstad
    Grafisk Design
  • Gunveig Staven
    Grafisk Design
  • Cathrine Høgebøl
    Grafisk Design
  • Martin Kvamme
    Illustrasjon
  • Eivind Platou
    Illustrasjon
  • Anders Holm
    Tekstforfatter
  • Sebastian Prestø
    Tekstforfatter