Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
OPPGAVEN<br />Hvordan kunne Vipps bidra til å gi restaurant-og utelivsbransjen en så bra start som mulig når Norge åpnet opp, og med det forsterke Vipps sin posisjon som et enklere betalingsalternativ, både hos forbrukere og bedrifter?<br /><br />LØSNING<br />Ideen ble å lage en hyllest av utelivet, i utelivets formspråk, som skulle treffe perfekt på timing, samtidig som den kunne inspirere og gi folk et ekstra insentiv til å dra ut.<br /><br />Kampanjen, som lå klar, gikk på digitalt samme dag som Raymond Johansen annonserte åpningsdatoen, med utendørs og aktivering i dagene etter. <br /><br />Vipps lagde i tillegg et system som klarte å fange opp hvilke betalinger som kom fra restauranter og cafeer, og på to helger spanderte de mat og drikke for 200 000 kroner på glade Oslo-borgere som kom seg ut, betalte med Vipps og bidro til en best mulig start for utelivet.