Les bedre.

Z OA Ra Xr N Roy 2021 02 11 kl 21 08 23
Sendt inn av
TRY
Kunde
Den norske Forleggerforening
Bakgrunn: Lesing av skjønnlitteratur har gått ned sammenlignet med tidligere år. Samtidig går tiden vi bruker på digitale flater opp. Lesing av bøker har blitt erstattet med tidsfordriv på nett. Vi trenger altså ikke lese mere, bare bedre. Vi lanserte en sommerkampanje hvor vi ved hjelp av de anerkjente og folkekjære forfatterene Erlend Loe og Agnes Ravatn konfronterte folk med hva vi faktisk leser og bruker tiden vår på. Og minnet folk som i utgangspunktet er glad i å lese om at det finnes et bedre alternativ. En kampanje som traff godt og hvor hele 26% av de spurte i målgruppen svarte i etterkant av kampanjen at de hadde lest mer enn tidligere. Ide: For å forsterke den positive effekten fra sommerkampanjen, fulgte vi opp med en livestreamet nyttårskavalkade på FB - ikke ulik alle Year In Review-farsottene fra Spotify, Strava og andre aktører. Eventet var en høytlesning av tekster som engasjerte oss på internett i 2020 - fremført live av selveste Roy Jacobsen, i en andektig sending fra kulturlandsbyen SALT i Oslo. Eventet var målrettet mot alle som allerede hadde involvert seg i kampanjen, for å motivere de til å fortsette de gode lesevanene sine også i det nye året. NB! Det er liveventet som skal jurieres, men casefilmen ligger med for kontekst.

Bidragsytere

  • Kenneth Lamond
    Tekstforfatter
  • Even Moseng
    Art Director
  • Trond Sandø
    Rådgiver
  • Elisabeth Søråsen
    Planner
  • Inge Fosseie
    Grafisk Design
  • Cecilie Helsvig
    Rådgiver Sosiale Medier
  • Kjersti Myre
    Ansvarlig hos kunde
  • Kristen Einarsson
    Ansvarlig hos kunde
  • Andreas Lisberg
    Produsent
  • August Falch Sørheim
    Produsent
  • Ingrid Linjordet
    Prosjektleder
  • Martin Jensen
    CTO
  • Thomas Fuglem
    Designer
  • Tommy Lybekk
    Designer