Likestilling på Oslo Børs

Sendt inn av
TRY
Kunde
DNB
Medieplassering
Oslo Børs fasade /utendørs stunt
Selv om Norge er kåret til verdens mest likestilte land, er vi langt fra økonomisk likestilte. I fjor gikk 80% av alt aksjeutbytte til menn, og hadde vi hatt likelønn i dag, ville menn fortsatt tjent 53 milliarder mer enn kvinner. Debatten har lenge handlet om lønn, men det er hva menn og kvinner gjør, eller ikke gjør med pengene sine, som utgjør den store forskjellen. Høsten 2019 lanserte DNB en kampanje som skulle motivere og inspirere kvinner til å investere mer. Men for å skape en reell forandring var vi helt avhengige av å få med oss resten av finansbransjen, politikere og pressen. Som en del av kampanjen projiserte vi harde fakta og innsikter direkte på Oslo Børs. I tillegg til å bruke Norges mest kjente finansinstitusjon som medieflate, fikk stuntet også oppmerksomhet i pressen.

Bidragsytere

  • Caroline Riis
    Annet (må beskrives)
  • Eirik Sørensen
    Annet (må beskrives)
  • Kristina Skogen Tangeraas
    Konsulent
  • Anette Finnanger
    Annet (må beskrives)
  • Ingrid Linjordet
    Prosjektleder
  • Katharina Sinding-Larsen Fries
    Prosjektleder
  • Jeppe Gjesti
    Grafisk Design
  • Charlotte Olsen
    Annet (må beskrives)
  • Aleksander Hauge
    Klipp
  • TRY
    Reklamebyrå
  • TRY Film
    Produksjonsbyrå
  • Roger Fosaas
    Annet (må beskrives)
  • Joakim Rugdal
    Annet (må beskrives)
  • Margrethe Hals Mo
    Annet (må beskrives)
  • Odd Uno Larsson
    Annet (må beskrives)
  • Mette Olsen
    Ansvarlig hos kunde
  • Pia Svärd
    Ansvarlig hos kunde
  • Aina Lemoen Lunde
    Ansvarlig hos kunde
  • Martin Kopperud
    Annet (må beskrives)
  • Michael Angeles
    Annet (må beskrives)
  • Vizeum
    Annet (må beskrives)