Som KF-medlem får du eksponering på Kreativt Forum og i vår byråguide, faglig inspirasjon og sosialt påfyll, i tillegg til praktisk informasjon om juridiske avtaler og bransjestandarder.
LIMO er en god, gammeldags limonade fra Sunniva. Ved å fjerne «nade» har navnet fått litt ekstra dybde og særpreg. Ved å tilsette litt klassiske, håndverksinspirerte signaler har den fått et nostalgisk og originalt preg. LIMO er en 100 % naturlig drikk laget av frisk frukt, vann og sukker. Den finnes i to smaker, sitron og grapefrukt.
Med LIMO ønsket Sunniva og ta en tydelig posisjon i butikkhyllen og være den som definierer en helt ny kategori i Norge: Forfriskende, leskende, sofistikert og helt naturlig limonade! Tilbakemeldinger fra forbruker og oppdragsgiver har vært meget positive, og LIMO er nå Norges prefererte limonade-merke.
LIMOs visuelle identitet er en direkte visualisering av produktet i seg selv. Enkelhet, ærlighet og naturlighet preger hele den visuelle identiteten. Ca 80 % av løsningen er forbeholdt innsyn til selve drikken og etiketten kunne vært så godt som klistret på.
Viktige nøkkelord i designarbeidet:
Naturlighet: Flasken er renset for unødige elementer, all informasjon er samlet etikketter i front og på bakside. Det du ser er det du får.
Kvalitet: Produktet fremstår som forseggjordt og laget med kjærlighet, som rett fra bestemorsglassmugge. Dette er et produkt man ønsker å vise og assossieres med, både ift estetikk og produktegenskaper. Siden dette er et relativt nytt produkt i hylla er det viktig at man umiddelbart forstod at det er en limonade. Navnet er beskrivende, lett å huske. Kort og godt, rett på sak i likhet med produktet. Det finnes ingen tvil om at dette er en limonade.