LIMO limonade

8738 106c9 original
8740 7b7fe original
8742 7236c original
8744 5c774 original
Sendt inn av
Tangram Design
Kunde
Sunniva
LIMO er en god, gammeldags limonade fra Sunniva. Ved å fjerne «nade» har navnet fått litt ekstra dybde og særpreg. Ved å tilsette litt klassiske, håndverksinspirerte signaler har den fått et nostalgisk og originalt preg. LIMO er en 100 % naturlig drikk laget av frisk frukt, vann og sukker. Den finnes i to smaker, sitron og grapefrukt. Med LIMO ønsket Sunniva og ta en tydelig posisjon i butikkhyllen og være den som definierer en helt ny kategori i Norge: Forfriskende, leskende, sofistikert og helt naturlig limonade! Tilbakemeldinger fra forbruker og oppdragsgiver har vært meget positive, og LIMO er nå Norges prefererte limonade-merke. LIMOs visuelle identitet er en direkte visualisering av produktet i seg selv. Enkelhet, ærlighet og naturlighet preger hele den visuelle identiteten. Ca 80 % av løsningen er forbeholdt innsyn til selve drikken og etiketten kunne vært så godt som klistret på. Viktige nøkkelord i designarbeidet: Naturlighet: Flasken er renset for unødige elementer, all informasjon er samlet etikketter i front og på bakside. Det du ser er det du får. Kvalitet: Produktet fremstår som forseggjordt og laget med kjærlighet, som rett fra bestemorsglassmugge. Dette er et produkt man ønsker å vise og assossieres med, både ift estetikk og produktegenskaper. Siden dette er et relativt nytt produkt i hylla er det viktig at man umiddelbart forstod at det er en limonade. Navnet er beskrivende, lett å huske. Kort og godt, rett på sak i likhet med produktet. Det finnes ingen tvil om at dette er en limonade.

Bidragsytere

  • Bjørn Rybakken
    Kreativ leder
  • May Britt Lune Baumann
    Prosjektleder
  • Alexandra Kloster
    Grafisk Design