Litago - Et lekent friminutt i hverdagen

5073 83ad7 original
5074 e3ae0 original
5075 734f9 original
5079 29f28 original
Sendt inn av
DIST Creative
Kunde
TINE
Medieplassering
Litago.no, Facebook, noe utendørs
Medalje
Gullblyanten 2010
Sølv, Profil
Bakgrunn: Litago har siden 2008 hatt merkevareløftet og profilkonseptet ”Et lekent friminutt i hverdagen”. Dette har aldri blitt kommunisert utad som en payoff, men vært en rød tråd i alle aktiviteter som har vært gjennomført. Utfordring: Etter å ha opplevd hvordan målgruppen i økende grad responderte på LITAGOs mer involverende kampanjer, og i minskende grad på de tradisjonelle «enveiskampanjene», ble kommunikasjonsstrategien for 2010 lagt med enda større fokus på å benytte kanaler hvor brukerne og merkevaren (og brukerne seg i mellom) får et univers hvor man møtes og sammen skaper samtale, engasjement og gjensidig begeistring. LITAGO hadde gjennomført to runder med Semesterets smak i 2009, og det var behov for å løfte kommunikasjonen til nye høyder. I en tid da «alle andre» tilbød Facebook-likere å stemme på hva som skulle bli den neste smaken, kunne ikke LITAGO fortsette med det de hadde vært med på å etablere som en standard i 2009. Og når TINEs hovedkonkurrent Q meieriene begynte å kommunisere tungt for det de kalte ”Norges beste sjokolademelk” var det viktigere enn noen gang å opprettholde lojaliteten blant Litago fansen - og spille på deres premisser. Aldri før var engasjement og involvering viktigere. Hvordan kunne vi føre «Norges mest demokratiske merkevare» enda et hakk videre? Selge mer Litago enn noen sinne? Og fortsatt være et lekent friminutt i hverdagen? Resultatet, og case-filmer fra alle kampanjene gjennomført i 2010 kan dere se ved å klikke på vedlagte link. Vi oppfordrer juryen sterkt til å besøke linken for ytterligere informasjon som ikke kunne lastes opp.

Bidragsytere

  • Eirik Sørensen
    Annet (må beskrives)
  • Finn Knudsen
    Annet (må beskrives)
  • Martine Kveim
    Annet (må beskrives)
  • Kristian Lyse
    Annet (må beskrives)
  • Gineline Kalleberg
    Annet (må beskrives)
  • Mats André Kristiansen
    Art Director
  • Daniel Tveiten
    Annet (må beskrives)
  • Per Olav Walmann
    Annet (må beskrives)
  • Alexander Bech
    Annet (må beskrives)
  • Tommy Stomlien
    Annet (må beskrives)
  • Per Kristian Stoveland
    Annet (må beskrives)
  • Morten Isachsen
    Konsulent
  • Mona Jensen
    Konsulent
  • Anders Aakre
    Kreativ leder
  • Håvard Stranden
    Annet (må beskrives)
  • Anette Tvenge
    Ansvarlig hos kunde
  • DIST Creative & Jimmy Royal
    Reklamebyrå
  • Jimmy Royal
    Produksjonsbyrå