Litago Mokka på Tekst-Tv

Sendt inn av
DIST Creative
Kunde
TINE
Medieplassering
TV2 Tekst-Tv
Medalje
Gullblyanten 2009
Bronse, Andre Medier/Kanaler - enkeltarbeider, serier og kampanjer
Brief: Lansere Litago Mokka. En ny variant med mer og mørkere sjokolade. Strategi: Litago er kjent som en leken og snill merkevare. Med en ny og mørkere smak, ville vi derfor vise en ny og litt mer rampete side av produktet. Løsning: Litago Mokka skulle oppfordre til rampestreker. Til det fant vi en kanal med et stort uforløst potensiale: Tekst-Tv. Vi laget "hemmelige" Tekst-Tv sider som ble spredt via sosiale medier. Ved hjelp av fjernkontrollen kunne man sette bart og briller på alle som var på tv. Ved å bruke tastene på fjernkontrollen kunne man også flytte og bytte motivene på skjermen, noe som på en helt ny måte gjorde TV interaktivt.

Bidragsytere

  • Eirik Sørensen
    Art Director
  • Finn Knudsen
    Art Director
  • Martine Kveim
    Konsulent
  • Morten Isachsen
    Konsulent
  • DIST Creative
    Reklamebyrå
  • TV2
    Produksjonsbyrå
  • Geir Hansen
    Illustrasjon
  • Kristian Lyse
    Ansvarlig hos kunde